Od czytania do działania!

, Z codziennika humanisty, Aktualności

Od  czytania  do  działania!

 

 

 

 

Czy czytanie może być frajdą? Czy lekturę, s z k o l n ą  lekturę,  można polubić? Czy można się nią zainspirować i przenieść do świata wyobraźni?

Uczniowie klasy 4a i 6a przekonują, że jest to możliwe. Każdy z nich wziął udział w projekcie związanym z lekturami i wykonał pudełko lekturowe.

Młodzi czytelnicy umieścili w tekturowym pudełku skarby łączące się z treścią lektury.

Dzięki temu projektowi mieli szansę wykazać się pomysłowością, udowodnić, że znają i pamiętają treść oraz  trenowali umiejętność argumentowania, gdy przy prezentacji swego pudełka opowiadali, dlaczego zdecydowali się na takie, a nie inne drobiazgi/rekwizyty związane ze światem przedstawionym lektury.

Czwartoklasiści zwrócili uwagę na elementy świata przedstawionego związane z  komiksem pt. Kajko i Kokosz. Szkoła latania J. Christy, natomiast szóstoklasiści analizowali w ten sposób lekturę pt. Hobbit, czyli tam i z powrotem autorstwa J.R.R. Tolkiena.

Swoimi pracami  uczniowie udowodnili, że chcieć to móc, a spotkania z lekturami mogą być naprawdę bliskie!

W naszej galerii można zobaczyć, w jaki sposób szóstoklasiści wyobrażają sobie krasnoludy, czy Arcyklejnot jest możliwy do znalezienia w szkatułce mamy, a może w domowych szafach i szafkach znajdzie się laska Gandalfa lub… czarodziejski kufer czy kruk czarownicy Jagi z komiksu J. Christy.

 

Zapraszamy do galerii!