SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZINTEGROWANEGO PLANU DZIAŁANIA
W ROKU SZKOLNYM 2014/2015
GIMNAZJUM NR 37 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W KRAKOWIE
W ramach Zintegrowanego Planu Działania, w roku szkolnym 2014/2015, zrealizowano następujące zadania:
- Remont łazienki uczniowskiej na parterze.
- Wymiana bocznych drzwi w tzw. przełączce przed wejściem na salę gimnastyczną.
- Remont szatni uczniowskich (dalsza wymiana drzwi).
- Na bieżąco wycinane były zarośla zasłaniające widoczność w okolicy szkoły.
- Modernizacja monitoringu szkolnego.
- Rada Dzielnicy wspólnie ze Spółdzielnią Mieszkaniową zainstalowały/zmodernizowały oświetlenie na plantach wokół szkoły.
- Spółdzielnia Mieszkaniowa wymieniła kosze na śmieci wokół budynku szkoły.
- Utrzymanie wchodzenia/wychodzenia do/ze szkoły wyłącznie górnym wejściem – zamknięcie wejścia dolnego od strony szatni. W czasie przerw przy wejściu dyżurują nauczyciele, podczas lekcji drzwi są zamknięte.
- Utrzymanie zakazu wychodzenia poza budynek szkoły. Zorganizowanie możliwości spędzania długich przerw na terenie boiska szkolnego pod nadzorem nauczycieli dyżurujących (w okresie letnim).
- Doskonalenie systemu organizacji dyżurów nauczycielskich.
- Przeszkolenie uczniów klas pierwszych w zakresie odpowiedzialności karnej – zajęcia prowadzone przez specjalistów ds. nieletnich VII Komisariatu Policji.
- Zajęcia dot. cyberprzemocy dla uczniów klas pierwszych, prowadzone przez strażnika miejskiego.
- Zorganizowanie cyklu warsztatów dla: klas pierwszych – Pierwszy rok, pierwszy krok, klas drugich – z zakresu profilaktyki uzależnień: Mądry nastolatek, dla klas trzecich – Efekt motyla, prowadzonych przez Miejskie Centrum Profilaktyki Uzależnień.
- Zrealizowanie projektu „Pierwszy rok, pierwszy krok”: zajęcia warsztatowe dla klas I, spotkanie dla wychowawców klas I, warsztaty dla Rady Pedagogicznej, spotkanie dla rodziców uczniów klas I.
- Zrealizowanie projektu „Bardziej świadomy, bardziej bezpieczny”, przy współpracy ze Strażą Miejską i Policją.
- Przeprowadzenie i opracowanie badań ankietowych dot. Poczucia bezpieczeństwa wśród uczniów, rodziców i nauczycieli.
- Na bieżąco podejmowano działania profilaktyczne, interwencyjne (m.in. poprzez mediacje, rozmowy profilaktyczno-ostrzegawcze itp.).
- Utrzymywano stałą współpracę z: Policją, Strażą Miejską, Sądem, Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 4, placówkami terapeutycznymi, MOPS-em, świetlicami socjoterapeutycznymi, parafiami, Radą Dzielnicy XV.
Opracowanie:
Alicja Czudec-Czyrnecka